I. Do kompetencji Zgromadzenia Wspólników należy w szczególności :
l/ rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu i Rady Nadzorczej,
2/ zatwierdzanie bilansu i rachunku zysków i strat,
3/ udzielenie Zarządowi i Radzie Nadzorczej absolutorium,
4/ podejmowanie uchwał o tworzeniu oddziałów,
5/ podejmowanie uchwał w sprawie przystąpienia do innych spółek,
6/ podejmowanie uchwał w sprawie przeznaczenia zysków lub pokrycia strat, wysokości odpisu na fundusze i kapitał zakładowy,
7/ podejmowanie uchwał dotyczących roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązywaniu spółki lub sprawowaniu zarządu bądź jego nadzoru,
8/ podjęcie uchwały o zbyciu lub wydzierżawieniu przedsiębiorstwa Towarzystwa,
9/ zbycie i wydzierżawianie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części oraz ustanowienie na nich ograniczonego prawa rzeczowego,
10/ podejmowanie uchwał o zbyciu nieruchomości należących do Towarzystwa,
11/ wybór i odwołanie Rady Nadzorczej,
12/ podejmowanie uchwał w sprawie zmian w umowie spółki, w tym również podwyższenia lub obniżenia kapitału zakładowego oraz o dopłatach,
13/ uchwalenie regulaminu Rady Nadzorczej,
14/ uchwalenie regulaminu wynajmowania lokali mieszkalnych w zasobach Towarzystwa,
15/ podejmowanie innych uchwał przewidzianych aktami prawnymi.
II. Do kompetencji Rady Nadzorczej należy, w szczególności:
1/ sprawowanie stałego nadzoru nad działalnością Towarzystwa, a w szczególności:
a/ badanie bilansu oraz rachunku zysków i strat zarówno co do zgodności z dokumentami, jak i stanem faktycznym,
b/ badanie sprawozdania Zarządu z działalności Towarzystwa,
c/ analizowanie i opiniowanie wniosków Zarządu w sprawie przeznaczenia źródeł i sposobów pokrycia strat, wysokości odpisów na fundusze itp.oraz przedstawianie opinii w tych sprawach Zgromadzeniu Wspólników.
2/ wnioskowanie lub zwoływanie zwyczajnych lub nadzwyczajnych zgromadzeń wspólników,
3/ nadzorowanie wykonania przez Zarząd uchwał Zgromadzenia Wspólników,
4/ reprezentowanie Towarzystwa w umowach pomiędzy Towarzystwem a Zarządem tudzież w sporach między nimi,
5/ zatwierdzanie działań Zarządu w przypadku: a/ wystąpienia o kredyt w Krajowym Funduszu Mieszkaniowym, jak również u innych kredytodawców,
b/ korzystania z funduszu inwestycyjnego,
c/ rocznych planów finansowych,
d/ zasad ustalania wynagrodzeń pracowników Towarzystwa.
6/ wgląd do wszystkich dokumentów Towarzystwa oraz żądanie wyjaśnień od Zarządu.
7/ powoływanie i odwoływanie Zarządu
III. Do kompetencji Zarządu Towarzystwa należą wszystkie sprawy, których nie zastrzega dla innych organów Kodeks Spółek Handlowych oraz zapisy aktu założycielskiego.
+48 (67) 258 50 53
poniedziałek 07:00 - 16:30
wtorek - czwartek 07:00 - 15:00
piątek 07:00 - 13:30
+48 (67) 258 50 53(54)
tbswalcz@tbswalcz.pl
78-600 Wałcz
ul. Budowlanych 9/2
NIP 765 15 10 295
Regon 330977966
www.tbswalcz.pl